Dag 18-19

Donderdag 18 juni - Vrijdag 19 juni

Ontbijt in jullie hotel.
2 verblijfsdagen in Venetië.

Hier komt ons verlag

Verslag Dag 18
Hier zijn we weer. Na een redelijk goede nacht, vanmorgen lekker aangeschoven voor het ontbijt. Keuze genoeg met hartig en zoet beleg, verse taart en croissants (ja Nel, ik weet het, die zou jij ook graag opsmikkelen), vers fruit, eitjes, spek,... Onze buikjes goed rond gegeten en dan naar de Vaporetto.Vandaag stond het grote eiland op onze planning en met de waterbus ben je er zo. Eerst maar eens de Piazza San Marco bezoeken met zicht op de Basilica en het Dogenpaleis. Daar stonden enorme rijen aan te schuiven in de zon om binnen te gaan maar dat zagen we niet zitten. Om 10 uur was het al zo'n 33 graden in de schaduw. Dan maar de kleine kronkelende steegjes in, bruggetjes over en bijna verdwalen in dit doolhof van straatjes, pleintjes en steegjes. Onderweg vele vele winkeltjes gezien met de grootste toeristenrommel die je kan vinden maar ook winkels van grote merken zoals Prada, Gucci, Louis Vuitton,... Voor elke portemonnee is er wel iets te vinden. We hebben ons niet laten vangen en zijn gewoon verder geslenterd naar de Rialtobrug. een grote stenen brug over het Canal Grande en net zoals in Firenze ook hier verschillende winkeltjes.Omdat het véél te warm werd, namen we daar de Vaporetto terug naar ons rustige eilandje.Een terrasje doen en een kleinigheidje eten en terug naar onze frisse kamer in ons hotel. Even wat platte rust, de blog aanvullen en opzoeken waar we vanavond kunnen gaan eten. Ergens in de buurt zodat we niet té bezweet aan tafel gaan.Morgen onze laatste volledige dag en dan gaan we naar twee kleine eilandjes die de moeite zouden zijn.Je hoort het nog wel in onze volgende blogpost.

Verslag Dag 19
Onze laatste volledige dag Venetië dus starten we weer met een goed ontbijt. Daarna richting waterbus om het eiland Murano te bezoeken. Het was al serieus warm (lees super heet) en dus hebben we besloten om enkel Murano (voor de glaskunst) te bezoeken en Burano achterwege te laten. Achteraf gezien de beste keuze want het zou nog veel heter worden.In Murano zijn we een glasatelier gaan bezichtigen. We wisten al wel hoe het in zijn werk ging maar de glasblazers aan het werk zien is steeds de moeite. Daar binnen was het dus nog heter bij de ovens. Die mensen staan daar de godganse dag glas te blazen voor toeristen. OMG heeft voor ons nu een andere naam. Het was ook de naam van het glasatelier Original Murano Glass. Eens terug buiten was het puffen en zweten geblazen. dus terug de Vaporetto waterbus op tot aan het grote eiland en daar overstappen op de volgende richting onze halte Lido Santa Maria Elisabetta.Op de boot zelf volop genoten van wat frisse wind maar eens terug aan land is het weer boenk vollen bak hitte.Rap een terraske doen dus en een hapje eten, een Panino Caprese (oftewel ene broodje mozzarella en tomaatjes).Daarna naar de supermarkt voor wat eten voor vanavond (pistolekes met beleg)en terug naar het hotel om af te koelen in de airco.Of we nog gaan buiten komen, zal afhangen van de hitte. Misschien gewoon in de tuin van het hotel hier wat rusten.Straks dan zo goed als alles terug in de valiezen om morgenvroeg op tijd te ontbijten en te vertrekken want onze waterbuspas is maar geldig tot 12 uur ongeveer. Daarna de valiezen in een bewaarplaats achterlaten om nog wat van Venetië te zien want onze nachttrein vertrekt pas 's avonds.Lieve groetjes vanuit het stikhete Lido di Venezia aan iedereen in het stikhete België.