Zondag 14 juni
Ontbijt in jullie hotel en check-out.
Terug naar Luchthaven Pisa voor inleveren huurauto (ten laatste om 11h30).
Vervolgens met regionale trein naar Firenze (1h15’).Check-in bij hotel Roma, https://maps.app.goo.gl/7hKhgns8JRy4DzhZ6 (3 nachten).
Namiddag eerste bezoek aan de stad.
Hier komt ons verslag
Verslag Dag 14 Vanmorgen vroeg uit bed want we moesten uit ons huisje in Terricola en we werden om 10 uur opgehaald door de Uber om ons naar Pontedera te voeren. We hadden helaas weer slecht geslapen maar dit keer was het omdat wat jeugd voor een voetbalmatch aan het supporteren was tot 2 uur 's nachts. Och ja, bijslapen doen we thuis wel in ons eigen bedje. Om stipt 10 uur was onze chauffeur Ezio er om ons naar Pontedera te voeren. Ik zat (gelukkig) achterin want OMG wat een chauffeur. Een jonge gast in een dure Mercedes die meestal te snel reed - ook in de bochten- en vooral heel vaak ging bumperkleven, maar écht bumperkleven zo dicht op de voorganger... Ik heb heel de rit mijn tenen gekromd van spanning, het handvat van de deur niet los durven laten en met dichtgeknepen billen de rit uitgezeten. Na een rit van een half uur (wat normaal gezien 3 kwartier duurt) kwamen we toch heelhuids aan in Pontedera. Daar moesten we nog wat wachten dus een terrasje in de buurt is dan de ideale oplossing. In de juiste trein gestapt die voor 1 keer eens perfect op het uur reed maar al goed volzat dus moesten we blijven staan aan de uitgang. Och 3 kwartier is niet zo lang. En natuurlijk weer aan de babbel geraakt met verschillende mensen. Een Amerikaanse vrouw die met haar 2 zonen door Italië aan het reizen was en een treinbegeleider die in februari nog in België op vakantie was. Daardoor verloopt de rit een beetje sneller ook al zaten we weer als sardientjes op elkaar dus extra voorzichtig met onze valiezen en mijn 'gouden' handtas. Zonder problemen in Firenze aangekomen, ons hotel gezocht in de middaghitte (gelukkig wel veel straatjes in de schaduw) en weer een geluksmomentje, onze kamer was al klaar. Hotel Botticelli is niet ver van het interessante centrum dus na ons wat opgefrist te hebben, trokken we de stad in. Beetje rondkijken, de dure winkeltjes zien ( Prada, Gucci, Ballenciaga,...) de sfeer opsnuiven, tot aan de Ponte Vecchio wandelen en toch maar een ijsje eten én een cannolo. Voor mij met pistacchio en voor papsie met cioccolate. Lekker maar ik had er eerlijk gezegd iets meer van verwacht. Terug wandelen langs de Duomo, de Campanile en het Battistero en alvast ticketjes gekocht om die morgen te bezoeken. Helaas kan je maar een klein stukje Duomo en Battistero zien want er zijn restauraties bezig. Waarschijnlijk gaan we dinsdag proberen naar Palazzo Pitti en de Boboli tuinen te gaan maar dat zien we nog wel. Nog wat kleine straatjes in, een supermarktje gevonden en wat proviand inslaan om in onze frisse hotelkamer op te smikkelen want onze voetjes deden pijn. Nu op de kamer de uitgestelde Formule 1 bekijken en dan een douchke nadat we uitgezweet zijn. Het gaat hier dus vandaag goed met een temperatuur van 29 graden in de schaduw. Benieuwd wat het de volgende dagen zal geven.Morgenavond zijn we er weer met meer nieuws vanuit Firenze. Dikke zoenen aan iedereen.

