Dinsdag 9 juni
Check-out uit jullie appartement.Omstreeks 10h30 reizen jullie via de Circumvesuviana-spoorlijn terug naar Napels.
Aansluitend per Intercity-trein naar Rome en via de Tyrreense-kustspoorlijn naar Pisa.
Aankomst in de late namiddag.Check-in in Villa Magnolia Park, https://maps.app.goo.gl/CTJRZFAopAi2kVBW7 (1 nacht)
Hier komt ons verslag….
Verslag Dag 9Hier zijn we weer. Vanmorgen vertrokken uit Sorrento. Voor alle zekerheid een trein vroeger genomen dan gepland want met de treinlijn Circumvesuviana weet je nooit hebben we al gemerkt.En zowaar de eerste trein reed - en nog wel op tijd ook - richting het akelige Napoli Garibaldi. Jawel, nog een keer onze moed bijeen rapen en bijna paranoïde op onze spullen letten. Geen goede oefening voor een zwak hart maar we krijgen stilaan haviksogen. Eerst voor de zekerheid gewacht tot zo goed als iedereen was uitgestapt en zelfs op het perron gewacht tot bijna iedereen weg was. Omdat we goed op tijd waren, konden we ons dat veroorloven.Dan een eindje sjokken met onze valiezen naar Napoli Centrale om dan op de grote borden te kijken op welk perron onze volgende trein vertrok tichting de tussenhalte Firenze. En jawel hoor, ook die trein reed zoals gepland. We hadden dat nooit durven dromen. Wel een kleine opdoffer weer want door een staking van het boordpersoneel kregen we geen eten. Je kon wel in het midden van de wagon flesjes water halen. Dat hebben we dan maar gedaan natuurlijk want we zouden toch enkele uren in de trein zitten weer.Gelukkig eerste klas dus ruim voldoende plaats voor ons beentjes.Aangekomen in Firenze Santa Maria Novella station weer even zoeken naar het juiste platform vanwaar de volgende trein vertrok richting Pisa. Gelukkig vonden we die snel, was het perron redelijk leeg én stonden er automaten om wat drank of een snack te kopen. Een zakje Doritos en een Twix dan maar want toch een klein hongerke. Weer de trein op en sleuren met de valiezen. Direct een zitplaats gevonden gelukkig en weer onderweg. De trein lief bij de volgende stations steeds voller dus met onze valiezen voor onze benen, bleef er niet veel ruimte meer over (zo goed als niks dus). Gelukkig had ik mijn steunkous aan maar toch werd mijn voet dikker en dikker en ook mijn been begon op te zwellen.Rond 16 uur dan aangekomen in Pisa San Rosore en de B&B gezocht en met moeite gevonden want heel slecht aangegeven. Allee, de B eigenlijk want sinds kort serveren ze geen ontbijt meer. Uit goodwill serveert de uitbaatster nog wel een koffie met een croissant. Blijkbaar is dat hier aan een opgang bezig om enkel kamers te verhuren en geen kamers met ontbijt.Even opfrissen en de tocht aanvatten naar een Mediaworld winkel zodat Papsie misschien een nieuwe GSM kon kopen. Een wandeling van zo'n 3,5km heen voornamelijk in de volle zon om bij aankomst te merken dat de gsm's die met een e-sim kunnen werken, pas vanaf 400€ starten. Daar hadden we geen zin in omdat er geen echt geschikte waren. Voor minder dan 14 dagen nog hier is dat toch iets te veel geld.Terug wandelen (nog steeds in de volle zon en weer 3,5km ) en onderweg toch uitkijken naar een rustplek waar we iets konden eten. Daar heb je in Pisa heel veel keuze in maar onze plek was op een binnenplein bij een cocktailbar waar ze ook pizza's serveerden. Goed genoeg dus om even op krachten te komen en uit te rusten. Dan toch even langs die beroemde (of is het beruchte) scheve toren van Pisa. Echt wel de moeite. Hij staat op een prachtig plein met de Duomo en Battisterium te pronken. Uiteraard wat fotootjes genomen voor ons blog en terug richting B&B voor een nodige douche en wat rust.Omdat Werner toch geen toestemming heeft gekregen om met de huurauto te rijden en ik door de rijstijl hier en mijn dikke voet het écht niet aandurf, hebben we besloten om de huurauto en het verkennen van Toscane te laten vallen en direct naar onze Agriturismo verblijf in Terriciola door te reizen. Nu is het vooral nog uitvissen hoe we zo'n 44 km verderop kunnen geraken zonder ons blauw te betalen aan een taxi die zo'n dikke 400€ zouden vragen. Het blijft een optie maar wel als allerlaatste redmiddel.Je leest het morgen wel.Lieve groetjes vanuit het mooie Pisa.

